Incredible India - Reisverslagen van Anna on Tour - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslagen van Anna on Tour - WaarBenJij.nu

Incredible India

India is een enorm land, vergelijkbaar met een continent. De provincies hebben op een aantal vlakken een vrij grote autonomie, waardoor we als reiziger vaak grote verschillen opmerken. Daarom vinden we het raadzaam om over dit land niet steeds als geheel te denken, maar een duidelijk onderscheid te maken tussen de deelgebieden.

Met zijn 1,26 biljoen inwoners telt India 18% van de wereldbevolking, dit op een aardoppervlak van 2,5%. Dit betekent tevens dat India per km² 3x meer bevolkt is dan China en 13x meer dan de Verenigde Staten. Op 1000 mannen zijn er 940 vrouwen.

Indië kent een aantal soorten reizigers: de liefhebber van imposante bouwwerken, de hippie, de strandtoerist, de yogaleerling,... Ik ben zeker geen hippie maar hoop als een lowbudget reiziger Indië een beetje te verkennen. Al sinds kindsaf aan, toen ik voor het eerst over moeder Theresa in Calcutta hoorde praten, stond mijn besluit vast: ooit zet ik daar voet aan grond. Nu is het zover! Hier ben ik dan, in kleurrijk India!!!