Dag 0 - Voorbereiding reis - Reisverslag uit Piedimonte Etneo, Italië van Anna Tour - WaarBenJij.nu Dag 0 - Voorbereiding reis - Reisverslag uit Piedimonte Etneo, Italië van Anna Tour - WaarBenJij.nu

Dag 0 - Voorbereiding reis

Door: Anna on Tour

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 November 2014 | Italië, Piedimonte Etneo

Eilandhoppen op de Canarische archipel:

'Het zonnetje in de winter !', dat is het eerste wat bij je opkomt als je denkt aan de Canarische eilanden.

Nee, de Canarische eilanden zijn niet alleen voor discominnende zonaanbidders. Dat wordt nog altijd door velen gedacht, maar er is écht veel meer dan zand, zee en zonnebrandcrème. Kom gewoon eens overeind uit je ligstoel op het strand of aan de zwembadrand. En verken de eilanden bijvoorbeeld per huurauto. Dan zul je allereerst versteld staan van de enorme landschappelijke variatie.

Het landschap op al deze vulkanische eilanden is spectaculair: van lichtgroene, beboste valleien tot verschroeide, nog immer rokende maanlandschappen, van smalle ravijnen tot sneeuwtoppen en woestijnachtige zandduinen. Vier van de tien Spaanse nationale parken bevinden zich op deze relatief kleine archipel, hetgeen aangeeft dat de natuur hier niet altijd ondergeschikt is aan het toerisme.

Culturele, historische en etnische bezienswaardigheden zijn er niet veel, maar er is meer dan genoeg om een verblijf van een 4 tal weken mee door te komen.

In een flauwe bocht ligt de archipel van de Canarische Eilanden in de Atlantische Oceaan, ten westen van Marokko en de Sahara. De 7 grootste eilanden zijn bevolkt met in totaal meer dan 1,6 miljoen mensen. De warme winden uit de Sahara bezorgen de eilanden het hele jaar door een warm klimaat, met temperaturen van gemiddeld 18°C in de winter en 24°C in de zomer. Deze 7 eilanden wil ik verkennen! Here I come... La Palma, El Hierro, La Gomera, Tenerife, Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote !!!!!

• 02 November 2014 - 17:35

Cateleon:

Go Anna ! la tua casa e i tuoi animali sono in buone mani

• 02 November 2014 - 17:39

Anna On Tour:

Thanks Cate !!! You will enjoy my house and my animals. And they too!!!!

• 02 November 2014 - 17:46

Vulkaanminnaar:

Het nadert nu met rasse schreden ! Geniet ervan !

• 02 November 2014 - 18:40

Derous Claudine:

Geniet er maar van!

• 02 November 2014 - 19:52

Karolien:

Anna, ik wens jou van harte een mooie reis toe!
    Geniet er met volle teugen van en ik ben ervan overtuigd dat ik hier wel regelmatig een verslag of foto's van jouw reis zal kunnen zien!
    Goede reis en tot....?

• 02 November 2014 - 20:09

Anna On Tour:

Dank je wel Dominique, Claudine & Karolien.
    En ja Karolien, ik kom pas de 3 de december terug naar Sicilië

• 03 November 2014 - 08:50

Henri Legein:

Een goede reis toegewenst vanuit Nieuwpoort.
    We zijn geen echte kenners van de Canarische eilanden, maar we waren wel al in Lanzarote en dat is ons erg bevallen, qua landschap en ook qua cultuur: maak zeker kennis met het werk van Cesar Manrique die alom in Lanzarote zijn stempel heeft nagelaten.

• 03 November 2014 - 19:24

Anna On Tour:

Dank je wel Henri. Ik heb ondertussen al veel gelezen over César Manrique en ben zeker en vast van plan om zoveel mogelijk van zijn werk te gaan bekijken. Ik hoop jullie misschien ook warm te maken voor de andere Canarische Eilanden.

• 04 November 2014 - 10:05

Karine Dierickx:

Hophop Anna, goeie deugddoende reis! xxx

• 04 November 2014 - 10:46

Anna On Tour:

Dank je wel Karine! En jij ook hé, geniet van je reis op Cabo Verde. Ik ga je zeker en vast volgen, want dat is één van mijn volgende trajecten: eilandhoppen op de Kaapverdische eilanden. Dus veel fotootjes delen zodanig dat we kunnen meegenieten en hopelijk schrijf ook jij weer een reisverslagje op 'Waar ben jij nu ?"

• 04 November 2014 - 15:49

Arnold Pattyn:

Wij gaan voor de eerste maal naar Tenerife in december voor 8 dagen. Wij zullen je adviezen volgen.

• 04 November 2014 - 15:53

Anna On Tour:

Arnold, ik hoop heel veel mooie plaatsjes te ontdekken en ik deel mijn ervaringen graag met andere reizigers. Hopelijk ga je iets aan mijn reisverslag hebben en helpt het jou bij de voorbereiding van jou toekomstige reis naar Tenerife. Tenerife staat bij mij voor op het programma om zijn vulkaan: de Teide !

• 05 November 2014 - 17:52

Paul Ghijsels:

Hé Ann, je bent dus nog altijd vaak onderweg. Goed zo. Sterkte en gelukkig zijn. Misschien vind je op de Canarische Eilanden wel nog oude sporen van de vele Vlamingen, die er zich in de 16de eeuw vestigden, o.a. op suikerrietplantages.Voorwaar niet altijd een mooi verhaal... Van harte. (Paul)

• 05 November 2014 - 19:27

Anna On Tour:

Dank je wel Paul! En ik zal op zoek gaan !!!!

Tags: Anna on Tour

Verslag uit: Italië, Piedimonte Etneo