Dag 0 - Voorbereiding reis Costa Rica - Reisverslag uit Piedimonte Etneo, Italië van Anna Tour - WaarBenJij.nu Dag 0 - Voorbereiding reis Costa Rica - Reisverslag uit Piedimonte Etneo, Italië van Anna Tour - WaarBenJij.nu

Dag 0 - Voorbereiding reis Costa Rica

Door: Anna on Tour

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Maart 2014 | Italië, Piedimonte Etneo

Costa Rica.... Lege stranden, vochtig regenwoud, actieve vulkanen en een overvloed aan dieren zoals vogels, luiaards, schildpadden en kikkers. Zo zou je Costa Rica kunnen samenvatten. Echt iets voor mij dus! PUUR NATUUR !!!

Het land is net iets groter dan Nederland waardoor er gemakkelijk kris kras door het hele land kan gereisd worden. Met een uitgebreid wegenstelsel gemakkelijk met een huurauto (4x4) te doorkruisen.

De wegen zijn wel niet overal goed geasfalteerd en het ziet ernaar uit dat het soms flink hobbelen en kronkelen zal worden. Tijdens een Costa Rica vakantie zijn daarom 'reisuren' belangrijker dan 'kilometers'. Gelukkig heb ik een gedetailleerde wegenkaart en een GPS bij, dus zal ik hier onbezorgd en in alle vrijheid kunnen rondrijden en genieten van al dat moois. Want ja, het land staat bekend om zijn afwisselende natuur met nevelwoud, ruige kust met palmen, vulkanen en jungle. Het wordt dus echt wel een heel veelzijdige rondreis. Tijdens een boottocht of een wandeling word ik misschien wel vergezeld door felgekleurde kikkertjes, een toekan, een familie apen of een schildpad.
Ook het weer zal wel voor afwisseling zorgen tijdens deze vakantie; ik verwacht heel veel zonnestralen die regelmatig wel eens onderbroken kunnen worden door een verfrissende regenbui.

Mijn geplande reisroute ziet er als volgt uit: Catania - Milaan - Brussel - Atlanta - San José.
Startend vanuit de hoofdstad San José, via land en rivierkanalen tot in Tortuguero. Daarna varen naar Guapiles, waar ik met een huurauto mijn trip verder zet naar Cahuita (aan de grens met Panama), nadien Sarapiqui, La Fortuna & voor mij een hoogtepunt de vulkaan Arenal, Rincon de la Vieja, Monteverde, de stranden van Dominical, Puerto Jiménez, Corcovado, San Gerardo de Dota en terug eindigend aan de luchthaven van San José om daarna via New York terug te vliegen naar Brussel - Rome - Catania.

Op deze reiswebblog zal ik telkens mijn persoonlijke ervaringen met jullie delen, aangevuld met een aantal logeeradresjes in de buurt, en voor wie echt wel de smaak te pakken heeft, zal ik ook proberen nog wat extra informatie te vermelden die ik zelf gelezen heb in een aantal boeken over Costa Rica.

  • 01 Maart 2014 - 17:10

    Derous Claudine:

    Wanneer vertrek je An.Goede reis!

  • 01 Maart 2014 - 17:12

    Vulkaanminnaar:

    Ziet er héél spannend uit!

  • 01 Maart 2014 - 17:13

    Anna On Tour:

    Dag Claudine, fijn om al direkt een eerste reactie te krijgen. Momenteel ben ik hier nog bezig met een proefje te doen of alles wel werkt. Blijkbaar wel dus, want jij hebt het eerste verslagje al gelezen. Ik vertrek maandag, dus vanaf volgende week zullen er meer reisverslagen volgen. En ik hoop natuurlijk op vele reakties van het thuisfront. Anna

  • 01 Maart 2014 - 17:23

    JUDITH POSTELMANS:

    klinkt heel spannend! Hou ons op de hoogte van je belevenissen en geniet van een fantastische vakantie.

  • 01 Maart 2014 - 17:36

    Veronique:

    hey goede reis ! ik volg je op deze site ... heel tof ! wel vermoeiende vliegroute ... maar je wordt beloond met een prachtig land ! xx

  • 01 Maart 2014 - 17:38

    Anna On Tour:

    Dank je wel Judith. Ik ga echt wel mijn best doen om opnieuw dagelijks een verslagje te schrijven. Niet veel tijd gehad om mijn reis goed voor te bereiden door al die verhuisperikelen, maar vanaf nu vlieg ik er echt in!

  • 01 Maart 2014 - 17:41

    Anna On Tour:

    Ja Veronique, ik vrees voor de vele vlieguren. Ben jij ook via de US gevlogen? En als je nog nuttige tips voor me hebt, na je Costa Rica reis van januari, laat maar van je horen...

  • 01 Maart 2014 - 18:12

    Odette :

    Goeie reis Anna !! en laat ons maar meegenieten via de mail en of fb

  • 01 Maart 2014 - 19:46

    Kurt Waelkens:

    Thx om je nieuw avontuur te willen delen, 't is puur genot.
    Genieten aan 100 %, het is een prachtig land, ik ben er enkele jaren geleden ook gaan genieten van fauna en flora
    enjoy
    Kurt vanuit een nat en fris Belgenland
    x

  • 02 Maart 2014 - 00:02

    Isabelle:

    Bun viaggio!

  • 02 Maart 2014 - 00:02

    Isabelle:

    Buon viaggio!

  • 02 Maart 2014 - 08:31

    Ameye Ingrid:

    Waw An! Ziet er zo spannend uit. Wou dat ik daar ook was! Geniet er van!

  • 02 Maart 2014 - 13:57

    Seghers Martine:

    Super tof ziet het eruit, ik ben benieuwd naar de reisverslagen! Een fijne reis en geniet.. :-)


  • 02 Maart 2014 - 18:36

    Karine Dierickx:

    Hey Anna,
    Dit staat ook nog op mijn lijstje en kijk er naar uit om je te lezen!
    Geniet ervan!
    Xxxjes

  • 03 Maart 2014 - 20:00

    Derous Claudine:

    Geniet ervan.

  • 04 Maart 2014 - 12:37

    Dirk Demeyere:

    Anne,

    Geniet er maar van !!!
    Veel reisgenot !!!

    DIRK

  • 05 Maart 2014 - 00:16

    Elie L'Hoyest:

    Ok volg je. Good trip.

  • 07 Maart 2014 - 13:29

    Anna On Tour:

    Hoi vrienden, wat tof zeg om ook van jullie wat reacties te krijgen. Dat vind ik wel fijn. Ik zie wel dat sommige van mijn vrienden enkel hun voornaam schrijven, alleen ken ik verschillende mensen die Isabelle, Odette, en Veronique heten, vandaar dat ik niet goed weet van wie deze berichtjes komen. Zou het mogelijk zijn jullie familienaam of initialen van de familienaam erbij te zetten? Thanks, Anna

Tags: Anna on Tour

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Piedimonte Etneo

'Pura Vida' in Costa Rica

Costa Rica.... Lege stranden, vochtig regenwoud, actieve vulkanen en een overvloed aan dieren zoals vogels, luiaards, schildpadden en kikkers. Zo zou je Costa Rica kunnen samenvatten. Echt iets voor mij dus! PUUR NATUUR !!!

Het land is net iets groter dan Nederland waardoor er gemakkelijk kris kras door het hele land kan gereisd worden. Met een uitgebreid wegenstelsel gemakkelijk met een huurauto (4x4) te doorkruisen.

De wegen zijn wel niet overal goed geasfalteerd en het ziet ernaar uit dat het soms flink hobbelen en kronkelen zal worden. Tijdens een Costa Rica vakantie zijn daarom 'reisuren' belangrijker dan 'kilometers'. Gelukkig heb ik een gedetailleerde wegenkaart en een GPS bij, dus zal ik hier onbezorgd en in alle vrijheid kunnen rondrijden en genieten van al dat moois. Want ja, het land staat bekend om zijn afwisselende natuur met nevelwoud, ruige kust met palmen, vulkanen en jungle. Het wordt dus echt wel een heel veelzijdige rondreis. Tijdens een boottocht of een wandeling word ik misschien wel vergezeld door felgekleurde kikkertjes, een toekan, een familie apen of een schildpad.
Ook het weer zal wel voor afwisseling zorgen tijdens deze vakantie; ik verwacht heel veel zonnestralen die regelmatig wel eens onderbroken kunnen worden door een verfrissende regenbui.

Mijn geplande reisroute ziet er als volgt uit: Catania - Milaan - Brussel - Atlanta - San José.
Startend vanuit de hoofdstad San José, via land en rivierkanalen tot in Tortuguero. Daarna varen naar Guapiles, waar ik met een huurauto mijn trip verder zet naar Cahuita (aan de grens met Panama), nadien Sarapiqui, La Fortuna & voor mij een hoogtepunt de vulkaan Arenal, Rincon de la Vieja, Monteverde, de stranden van Dominical, Puerto Jiménez, Corcovado, San Gerardo de Dota en terug eindigend aan de luchthaven van San José om daarna via New York terug te vliegen naar Brussel - Rome - Catania.

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2014

Dag 20 - Corcovado Nationaal Park

21 Maart 2014

Dag 19 - Corcovado

20 Maart 2014

Dag 18 - Van Dominical naar Puerto Jiménez

19 Maart 2014

Dag 17 - Dagje rust te Dominical - Pacific Oceaan

18 Maart 2014

Dag 16 - Dolfijnen/walvissen tocht Marino Ballena
Anna

Altijd klaar voor een nieuw reisavontuur !

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 95482

Voorgaande reizen:

06 November 2014 - 03 December 2014

Eilandhoppen op de Canarische archipel

04 Maart 2014 - 26 Maart 2014

'Pura Vida' in Costa Rica

18 Maart 2013 - 12 April 2013

Incredible India

19 Januari 2013 - 10 Februari 2013

Op safari doorheen de parel van Afrika... Uganda

01 Januari 2013 - 02 Januari 2013

Anna on Tour... een extra woordje uitleg...

Landen bezocht: